Sokszor fogom emlegetni, hogy keresem az olcsó örömmotort. Nem vehet mindenki MT-01-et, ami nálam most éppen mindent visz, de van élet 300 ezer forint körül és literes lökettérfogat alatt is. A titok az, hogy lehetőség szerint V2-es blokkot kell választani. Persze ez elmélet, mert nem próbáltam ki még mindent, közte a hipermegbízhatónak mondott NTV 650-et sem, csak a 250-est, ami azért nem ez a szint. A 650-es sem megy túl jól, de elégnek kell lennie normális örömmotorozáshoz. Egyetlen baja van: a faridomzata viszonylag csúnya. Nem mondom, hogy lehányom, de a minden bizonnyal élvezhető, nem túl jelentős menetteljesítményekhez (56 lóerő @8000, 57 Nm @6000) jelentéktelen külső járul. Pedig az adottságok jók: nekem tetszik az egyenes hídváz, sokan az egykarú lengővillára is gerjednek, a kipufogó pedig az a ritka eset, amit érdemes kicserélni. Így kellemes, dübörgő hangja lesz.
Ezt a posztot a térdprotektor specialista, Asesso Zoli kedvéért írom, aki lehet hogy amúgy Gyula, de épp olcsó sornégyest keres, pedig keményen koppintják a térdvédőit. Van jó alternatíva a 600-as géposztályban is: a túrázásra is alkalmas, megbízható, jól motorozható japán motorok között ez az egyetlen V2-es, ami szóba jöhet ennyi pénzért. És ami a lényeg: kis reszeléssel nagyon durván jól tud kinézni. Mint ahogy látod itt, alant. Nagyon-nagyon elfogadnám.