HTML

Kőbájker

Nem trendi járművek. A Totalbike/Totalcar külsős szerzőjének blogja.

Hirdetés

DG logo.jpg

Friss topikok

Címkék

125 (2) 250 (1) 400 (1) 750 (1) aprilia (1) autó (4) b125 (4) baleset (1) bicikli (1) biztonság (1) bmw (1) buell (1) chopper (2) cruiser (1) csaba (1) davidson (1) égésér (1) égéstér (6) enduro (3) épített (1) er-5 (1) erdős (1) etz (1) felszerelés (1) fiat (1) film (2) fumbike (1) fzr1000 (2) gemma (1) gpx 600 (1) gsx (1) gsxr1100 (1) gs 750 (1) H-D (1) harley (1) harley-davidson (1) honda (7) Honda (1) intruder (2) kawasaki (3) közélet (2) magna (1) maxim (1) motor (49) mt-01 (2) Mt-03 (1) mz (1) ntv650 (1) porsche (1) publi (1) publicisztika (1) r125 (1) road (1) robogó (6) Royal Enfield (2) ruházat (1) schwalbe (1) shadow (1) simson (1) spada (1) sportmotor (1) sportster (1) star (1) supermoto (1) suzuki (7) tc (1) thunderace (1) toyota (1) trailway (2) TT (1) tw (2) v2 (1) vélemény (1) verseny (1) veterán (1) vfr (2) vfr750 (1) virago (1) warrior (1) webrádió (7) wr (1) wr125 (2) x1 (1) xj1100 (1) xjr (1) xjr1300 (1) xmax (1) yamaha (20) Yamaha (1) Címkefelhő

A tökéletes Porsche és a parasztok

2012.10.07. 22:33 kőbájker

mb3h.jpg

Szerencsém volt, jókor nőttem fel. Vagy csak a korszak befolyásolta az ízlésemet? Nem tudom. Egy biztos: nekem az igazi Porsche mindig is a 930-as marad, amit mi csak 911 Turbo-ként ismertünk.

mb3s.jpg

A klasszikus hátsó ablakív nem volt meg a Targákban, és más típus azóta sem rendelkezett hatalmas hátsó szárnnyal, vagy inkább tepsivel, ami sokkal jobban néz ki, mint a legendás Carrera RS kacsafarka. A forma még az eredeti, kisebb, szűkösebb méret: nagyon odébb vagyunk még a kétezres évek eleji szárnyaszegett, amőbaszemű rettenettől.

4.jpg

Még Porsche 911 Turbo Matchboxom is volt, metálzöldben és feketében is. Nagyon ritkán lát az ember ilyen autót, de a múltkor pont belefutottam egy rendszám nélküli, magánterületen álló példányba, amelynek a tulajdonosával sajnos nem tudtam beszélni, így inkább kattintottam.

5.jpg

Nem tudom ismered-e azt az érzést, azt az alázatot, amit érzek az ilyen technikai remekművek iránt. Egy Babettára is tisztelettel tudok tekinteni, nemhogy egy autólegendára.

1.jpg

Nem mindenki gondolja ezt így. Az a tahó sem, aki a hátsó szárnyon helyezte üdítőitalát, pedig sokkal jobb helyen lenne a végbelében. Remélem egyszer megadja az élet, hogy éppen ott leszek egy hasonló alkalommal.

2.jpg

A Porsche 930-at 1975 és 1989 között gyártották 3.0, majd 3.3 literes, hagyományos, léghűtéses hathengeres boxermotorral, '83-tól 330 lóerővel, Nem játékautó, még a négysebességes verziók is közel 280-at tudtak végre. Akkoriban menetstabilizáló elektronika nem nagyon volt, de volt helyette turbólyuk és a farmotor miatt komoly túlkormányozottság.

Persze lehet, hogy ez itt a képen csak egy Carrera M491, amely '84-ben jelent meg, 3.2 literes, 210 lóerős motorral, 240-es végsebességgel, és a külseje egy-az egyben a 930-as turbóé. De azért kiegyeznék azzal is.

6.jpg

komment

Címkék: vélemény porsche autó

süti beállítások módosítása