HTML

Kőbájker

Nem trendi járművek. A Totalbike/Totalcar külsős szerzőjének blogja.

Hirdetés

DG logo.jpg

Friss topikok

Címkék

125 (2) 250 (1) 400 (1) 750 (1) aprilia (1) autó (4) b125 (4) baleset (1) bicikli (1) biztonság (1) bmw (1) buell (1) chopper (2) cruiser (1) csaba (1) davidson (1) égésér (1) égéstér (6) enduro (3) épített (1) er-5 (1) erdős (1) etz (1) felszerelés (1) fiat (1) film (2) fumbike (1) fzr1000 (2) gemma (1) gpx 600 (1) gsx (1) gsxr1100 (1) gs 750 (1) H-D (1) harley (1) harley-davidson (1) honda (7) Honda (1) intruder (2) kawasaki (3) közélet (2) magna (1) maxim (1) motor (49) mt-01 (2) Mt-03 (1) mz (1) ntv650 (1) porsche (1) publi (1) publicisztika (1) r125 (1) road (1) robogó (6) Royal Enfield (2) ruházat (1) schwalbe (1) shadow (1) simson (1) spada (1) sportmotor (1) sportster (1) star (1) supermoto (1) suzuki (7) tc (1) thunderace (1) toyota (1) trailway (2) TT (1) tw (2) v2 (1) vélemény (1) verseny (1) veterán (1) vfr (2) vfr750 (1) virago (1) warrior (1) webrádió (7) wr (1) wr125 (2) x1 (1) xj1100 (1) xjr (1) xjr1300 (1) xmax (1) Yamaha (1) yamaha (20) Címkefelhő

Ha már FZR 1000...

2013.01.09. 00:27 kőbájker

Belefutottam egy baromi jó fotóba, és azt hittem vicces vagyok, amikor azzal poénkodtam, hogy Palatinusz Tünde fitnessz világbajnok ül az FZR-en, fiatal korában. Aztán rájöttem, hogy tényleg ő az. Ő is, és a Yamaha FZR is a fénykorában volt: az 1991-től gyártott, az én számításom szerint harmadik generációs FZR 1000 új aluvázat, felfordított teleszkópot kapott, és a történetének legszebb formatervét a keskeny forgásellipszoid fényszórókkal, bármit is jelentsen ez. (Ezt '94-ben módosították, akkor jött a buta cicalámpa.) Az EXUP kipufogásvezérlés már az előző típuson is megvolt, az ötszelepes blokk kellően nyomatékos, de 145 lóerejével korának legerősebbjei közé is tartozott. 2,9-es sprintjével pedig talán korának leggyorsabbja nulláról százra, de nyugi, ez még mindig nagyon durva, ma is csak a 1-2 típus tudja. 

FZR1000_palatinusz.jpg

Ennyit akartam volna írni még tegnap, ha nem megyünk el ma megnézni egy első generációs FZR 1000-est a Zolinak. A 2LA-nak becézett típus csak a retrót kedvelőknek szép, nekem inkább butácska, de jó állapotban azért beállítanék egyet a garázsba. Ezen még nem volt EXUP, 137 lóerőt tudott, és hátul 18-as kereke volt. Gyárilag. Ki szokták ugyanis cserélni 17 collosra, ami nem nagy baj, mert jót tesz az irányíthatóságnak és könnyebb rá venni gumit, ráadásul jobban is néz ki. Ezzel el is mondtam a megtekintett példány egyetlen pozitív tulajdonságát. A 17-es felnin olyan fossá kopott vágott slick volt, amelynek megpillantása után már csak udvariasságból néztük meg a motor többi részét. Aki ilyennel képes járni, szerintem olajat se cserél.

Ha az ember autószerelőtől vesz járművet, elsőre azt hiszi, hogy az jó. A másik lehetőség, hogy nem jó, mert az autószerelő esetleg még bátrabban gányol, csakúgy, ahogy az ügyfelei autóját.

1987-yamaha-fzr1000-9_600x0w.jpg

FZR 1000 1987-89, gyáriban

Ez az FZR egy kilót ért volna talán, mert a váz és a blokk jó volt, építési alapnak. Nekem úgy rémlik, a segédváz is alu, de ez is az idom alatt szénrozsda volt, bár lehet, valami kofferszállító vasakat tákoltak oda. Az idomok gagyi csavarokkal feltéve, a műszerfalon Skoda vízhőfokmérőnek kinéző műszer a gyári mellé, maszek fokozatjelző. Olyan extrák, mint odagányolt hatlapfejű csavarral állíthatóm alapjárat, vagy kézzel kapcsolható AC pumpa - amely megoldás biztos nem egy beszart relé miatt lett megoldva. Gyártatott kipufogó, gázcső színvonallal, stb.

Iszonyat. Sírtunk.

  Légifutár.jpg

FŐOLDAL

komment

Címkék: motor yamaha fzr1000

süti beállítások módosítása